Älskade människor

tisdag, maj 24, 2011

Döden har varit påtaglig i vår familj under den senaste veckan. Min underbara farmor somnade in efter en stroke och för några dagar sen så somnade även Nils farmor in.
Jag känner en sådan tomhet och saknad. Dem lämnar efter sig ett stort hål. Ett tomrum som bara dem kunde fylla.


Varje gång vi besökte Lidköping så träffade vi Alva. Vi fikade med henne och hennes bästa vänner på Frälsis inne i stan. Vi njöt bara av att få ses. Trots att hon på senare tid varit trött så ville hon alltid vara med. Hon älskade att sitta och lyssna. Saknaden efter dig Alva är redan stor. Nils minnen av dig kommer alltid finnas och vi får återberätta dom för våra barn och barnbarn. Du var vacker!




Varje midsommar firade min familj på samma sätt. Med min farmor i huset hon växte upp i. Hon lagade det godaste brödet. Åh jag saknar redan farmors bargisar.
Farmor älskade korsord och hon kunde lösa vilket korsord som helst. Och ingen kunde slå henne i Alfapet. Farmor gillade att sjunga och hennes stora favorit var Christer Sjöberg. Farmor oroade sig alltid för hur hennes söner mådde. Hon ville alltid deras bästa. Hon brydde sig om hur alla mådde.
Farmor, jag saknar dig. Men jag vet att du är med Farfar och Jesus. Och då kan jag le. För det finns ingen bättre plats att vara på än i himlen.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar bargisar...i sylta förpakning

    SvaraRadera
  2. Så vackra de är på bilderna och vackert inlägg. Beklagar sorgen!

    SvaraRadera
  3. Jag beklagar verkligen, jag gick igenom det samma med min farfar förra våren. Människan är en evighetsskapelse vilket resulterar i att vi inte är skapade för att skiljas från någon på det sättet. Även om man vet att personen i fråga är i himlen så är saknaden där. Ta dig tid och sörj och minns och gläds och tacka! Allt har sin tid!

    SvaraRadera
  4. Jag älskar bargisar också...
    Tack Makena!

    Mali, du har så rätt. Saknaden är stor men vi kommer få träffas igen. Och döden är en naturlig del av livet. Jag beklagar så här i efterhand din Farfar.

    SvaraRadera

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger