Vill men ändå inte...

onsdag, september 21, 2011

Ända sen Los Angeles så har jag varit otroligt sugen på en tatuering. Innan vi åkte till USA så var tatueringar ett big no no. Man är uppvuxen med fördomar som säger att det bara är kriminella och gängmedlemar som har tatueringar. Fördomar är inte det lättaste att bli av med. Men efter 6 månader i USA så har attityden till tatueringar ändrats. Där är det en helt annan sak än vad det är här hemma.
Jag vet att det nog aldrig kommer ske då min smärttröskel är lika med noll. Plus att jag inte är hundra på vad jag vill tatuera in. Men varje gång jag ser en snygg tatuering så blir jag lika sugen.
Visst är det fint eller tycker du att det är fult? Har du fördomar som jag hade?


kort okänt

2 kommentarer:

  1. Inga fördomar mot tatueringar. Men jag har bott i Thailand och tatuerat mig av helt fel tatuerare, så jag rekommenderar att superduperbra ställe!! :) Sen är det bara att köra på.Jag klarar inte smärta så vidare bra heller. Men kan säga att visst känns det, men jag lovar dig att epilera benen gör ondare och då har jag ändå tatuerat mig flera gånger rakt över ryggraden uppe vid nacken, vilket tydligen ska vara som mest smärtsamt! You can do it! :) Om du vill ha en ska inte rädsla stoppa dig :)

    SvaraRadera
  2. Jag har nog aldrig haft fördomar mot taueringar, på en del är det riktigt riktigt snyggt! Däremot ska man nog vrida och vända på det ordentligt innan man bestämmer sig. Väga för och nackdelar mot varandra...den kommer ju verkligen sitta där hela livet...även när du blir äldre och skrynkligare =). Sen även om inte du har fördomar finns det fortfarande många som har det, och även en del arbetsplatser har som policy att man inte får ha/visa sina tatueringar. Med andra ord, tror vi (tyvärr ska man kanske säga) alltid kommer leva i ett samhälle där det finns personer som kommer dömma de som har tatueringar. Så finns många faktorer man behöver tänka på tror jag. Jag är för feg helt enkelt, inte för att det gör ont eller för att jag tycker det är fult eller "moraliskt fel", men för att det är svårt att göra ogjort om man en dag skulle ångra sig. =)

    SvaraRadera

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger