Endast jag är vaken (och Sixten)

lördag, februari 25, 2012

Varje lördag, den dagen man får sova ut så vaknar jag runt åtta på morgonen. Samma sak idag. Jag är sjukt trött men kan inte somna om. Så istället redigerar jag bilder, skäller lite på Sixten som är en upprorisk tonåring och plockar undan kläder.
Nils sover och skulle kunna göra det hela förmiddagen om inte jag väcker honom. Skönt för honom. Men för att han ska vakna så brukar jag låta lite så där extra mycket. Klampa lite i golvet när jag går, sucka så där högt som bara jag kan, nynna något fint eller sitta och titta på honom med en creepy blick. Det brukar funka.
Men just nu så har han inte råkat ut för något sådant. Inte ännu. Jag gosar lite med Sixten istället och låter Nils sova vidare... God Morgon Världen!


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger