Min far damer och herrar...

söndag, mars 11, 2012

Min far fyller år idag. Jag tror han är inne på sitt 40:e levnadsår. Typ...
Min far är en människa som ingen kan tycka illa om. Inte ens lite grann. Han ställer upp i vått och torrt. Han bryr sig och värnar om människor i hans närhet.
Han är alltid trevlig och hälsar alltid så glatt på människor.
Pappa skämtar ofta och skrattar gott åt sina egna skämt. Han älskar att imitera Roy från Roy och Rogers macka och han gör det riktigt bra.

Jag har ett kort när jag och pappa står ute i trädgården i Mönsterås och spelar golf. Eller spelar golf kanske vi inte gör, jag är bara  1-2 år på kortet. Det kortet får mig att inse att det kan inte ha varit lätt för min pappa att ha fyra flickor.
Men jag blev den som utövade sport, iallafall ett litet tag.
Och vem var alltid där för att skrika på domaren när jag ramlade eller krama om en när man gick av planen. Jo min pappa. Jag kommer ihåg när han åkte ner till Göteborg helt själv för att kolla på när jag spelade Gothia Cup. Han stod där i regnet och hejade på mig.

Min far är en man jag ser upp till. Han är den mest godhjärtade människan jag känner. Och jag kan bara hoppas att det är ärftligt.

Grattis Farsan på din födelsedag. Du är bäst!


1 kommentarer:

  1. Fint!
    Grattis till pappa :)

    Stort tack för dina ord. Vad glad jag blir!!

    SvaraRadera

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger