En snygg cykel behövs till sommaren

tisdag, maj 08, 2012

Jag har haft mer än fem cyklar och alla har blivit stulna. Sista cykeln som blev stulen blev stulen på vår innegård. Det gjorde mig så arg. Många gånger har jag tänkt att jag minsann ska sno en cykel jag med. Men jag är en person som får så dåligt samvete för minsta lilla så jag kunde bara inte.
Nu behövs en cykel. Det är sommar och Sixten älskar att åka med i cykelkorgen. Han njuter nog mer av det än mig.( att cykla alltså)
I stockholm finns en firma, Stålhästen som säljer cyklar som är så otroligt fina. Deras ide/koncept:

                             "Stålhästen ska vara som mormors eller farfars gamla cykel fast nya."

Cyklarna är inte dyra, den billigaste kostar 2 200 kr. Helst av allt skulle jag vilja ha den cykeln dom kallar Albino som har en frampakethållare.
Jag kan se mig själv i en tunn klänning och en picnickorg på frampakethållaren cyklandes mot en vallmoäng för en mysig picnic med mannen.
Det bästa är att man slipper åka till Stockholm för att köpa och sen frakta hem cykeln. Man beställer den bara via hemsidan. Hur enkelt som helst.
Kanske till nästa sommaren kan man slänga iväg en betällning. Tills dess får jag och min kollega Sara tråna efter en varsin Albino..


albino

2 kommentarer:

  1. Så tråkigt att man inte kan få behålla sin cykel i Uppsala. Jag har faktiskt aldrig blivit av med någon av mina. Brukar ha dom parkerade i förråd eller garage under natten. Har faktiskt också funderat på att köpa en ny. Sålde min när jag flyttade till England för några år sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första cyklarna jag hade jag utanför lägenheten för det fanns inget förråd. Där vi bor nu har vi ju kod och allt men dom är så fula dom där tjuvarna.

      Du får köpa en sån här då.Hört att den ska vara jätte skön att cykla på=)snygg också=)

      Radera

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger