Att göra skillnad

söndag, februari 17, 2013

Söndagar för oss i vår familj innebär Kyrka. Vi går till en kyrka i Stockholm som heter Hillsong. Kyrkan är som ett andra hem för oss. Vi går inte dit av tvång utan varje söndag känner man att
"äntligen söndag och möte på Hillsong".
Man blir laddad för veckan som kommer och man får ny energi. Man riktar fokuset mot något som är större än en själv och man gör det tillsammans med människor man trivs med och som man ser som sina syskon. Min tro har burit mig genom mycket och utan min tro så skulle jag tappa meningen med livet.
Hillsong är inte bara en kyrka som har möten på söndagarna. Vi gör mycket annat också.
Just nu så samlar vi in begagnade kläder som vi ska sälja till förmån för bl.a A21. A21 jobbar mot trafficking i Europa.
Visste du att var 30: sekund så blir ytterligare en person offer för Trafficking och 99 % av alla offer blir inte räddade. Man uppskattar att ca 27 miljoner människor lever i slaveri idag.
Vi kan inte göra allt men vi kan alla göra något. Vi kan stödja de organisationer som redan idag finns och verkar för att hjälpa dessa unga män och kvinnor.
Jag är glad att jag får tillhöra en kyrka som är villiga att göra just detta. Hjälpa människor i nöd.





6 kommentarer:

  1. Fruktansvärt. Man får göra vad man kan för att hjälpa till! Bra initiativ!

    SvaraRadera
  2. Ha viljat titta förbi din kyrka men vet inte vart i Stockholm det ligger, då jag inte hitta så bra där:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men så roligt. Kyrkan håller till på Nalen, som ligger på regeringsgatan 74. Du är så välkommen dit!

      Radera
  3. Super bra! Så glad att ni är med i Hillsong och att jag får bygga kyrka med sådana som er. /Ester

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fina Ester =) kyrkan vore inte densamma utan dig=)

      Radera

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger