Startat!

fredag, oktober 25, 2013

Okej, så det här med att starta eget företag var inte så läskigt eller svårt som jag kanske målat upp för mig själv. Det gäller bara att få ändan ur vagnen och ha rätt människor runt omkring sig.
Min familj är underbar när det kommer till att stötta en. Min familj och min ingifta familj.
Den som har stöttat oss mest har varit min syster som har pushat och fått oss att tro på oss själva. Även Sofia, ska ha ett stort tack.

En hobby har blivit en enskild firma.
Igår startade vi en hemsida där man kan köpa våra Photoprints.
Där finns vår första kollektion som består av 4 olika motiv och varje motiv finns i begränsad upplaga.
Varje print är tryckt på papper av hög kvalité och med en matt finish.

När vi skulle bestämma oss för hur vi ville att printet skulle se ut så utgick vi ifrån vad vi själva saknade på marknaden. Foton tryckta på matt papper var ett av de sakerna som vi saknade.
Print på blankt fotopapper ger inte bilden riktigt det djup vi ville komma åt och inte heller den stilen vi ville ha.
Vi ville inte trycka prints i skrikiga eller starka färger. Vi gillar det svartvita och det "fadade".
Resultatet blev bättre än vi hoppats på.
Första 10 printsen trycktes och levererades till vår första kund: Urban Collection. Inom 10 minuter så såldes första printen. Vilken känsla. Så otroligt roligt.
Fåren har länge varit våra favoriter. Nu börjar jag få en ny favorit: Brooklyn dogs. Ett print med ett annorlunda format från vår New York resa.
Det är så vi vill jobba och det är så vi kommer fortsätta. Vi kommer lägga ut fler kollektioner med roliga, annorlunda motiv från våra resor.

Vi heter By Bostroms och du hittar oss på: www.bybostroms.eu & på Urban Collection på Drottninggatan i Uppsala.
Följ oss gärna på instagram, bybostroms.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger