Japan

lördag, februari 08, 2014

Lo väckte mig för en timme sedan. Hon somnade om nästan direkt . Värre var det för mig. Så jag har kollat upp vår nästa resa vi skulle vilja göra. Japan.
Och det var inte alls så dyrt som jag trott. Runt 10 500 kr för oss tre tur & retur. Det kräver en övernattning i Dubai vilket är helt okej för mig.
Både jag och Nils vill så gärna åka till Japan. Först så skulle vi vilja besöka Tokyo. Uppleva stadslivet. Under 4-5 dagar. Sedan skulle jag vilja åka till Okinawa och ön Ishigaki.
Snorkla & se sköldpaddor på vägen upp till Mount Omotos. Ta båten över till ön Iriomote som till stor del är täckt av djungel. Se de underbara vattenfallen och njuta av vackra fjärilar.
Man skulle ju vilja se körsbärsträden som blommar och besöka ett tempel eller två. 
Fota vackra japaner & äta deras goda mat.
Jag måste väcka Nils och berätta om vilken underbar resa jag planerat för oss. 

Kanske lite senare. Klockan är sju. Det är lördag. Jag borde sova. Istället ligger jag här och drömmer om Japan. 

.
.
.
.

.

.

.

pinterest

2 kommentarer:

  1. Ja, Japan är fantastiskt. Kyoto är en pärla med alla fina trädgårdar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ni har varit där. Får be om tips sen när resan blir av ;)

      Radera

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger