Gaddafi...

fredag, oktober 21, 2011

Gaddafi är död. Jubbel utbröt så fort nyheten kom ut. Jag har aldrig levt under en diktator. Jag har aldrig upplevt krig. Jag har aldrig behövt frukta för mitt liv. Jag har alltid levt i fred.
Jag kan därför bara försöka förstå hur män och kvinnor i Libyen har haft det. 42 år styrda med järnhand.

Men jag såg klippet på Gaddafis gripande och jag mådde så illa. För visst. Han kanske förtjänar att avrättas. Han ska straffas för allt han har gjort mot sina medmännsikor. Men jag tyckte det var hemsk obehagligt att se hur man behandlade honom då man grep honom.
Jag tycker inte någon människa, vad dom än har gjort ska behandlas så. Jag hade hellre sett att man hade ställ honom inför rätta och gett honom en dom.
Det hade varit bättre än att se hur en hopp upprörda och arg männsikor slår honom blodig för att sedan skjuta honom i huvudet.
För mig var det bara obehagligt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger