Prag

söndag, oktober 23, 2011

Prag är vackert! Vi försov oss imorse, jag och Nils. Tio minuter efter att vi vaknat satt vi i bilen på väg till Arlanda. Men nu är jag och Christine här. Och vilken stad! Jag som älskar gamla byggnader har svårt att inte stanna och ta kort hela tiden. Vi bor mitt i smeten. Vi bor i gamla stan. Vi bor Precis vid S:t Nikolauskyrkan och gamla stadshuset. Vi har sett delar av gamla stan idag å åkt häst och vagn runt dom äldre delarna. Otroligt vackert. Imorgon blir det Pragborgen. Där finns kungliga slottet,Sankt Georgekloster mm. Nu blir det en varm dusch. Sen te och tjejmys!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Njut i fulla drag! Jag älskar Prag också, och vi gifte oss i St. Nicolauskyrkan som du nämde. Kanske bara är jag, men man får en helt speciell känsla av den staden tycker jag. Love it!

    Miriam Sethne

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Vi njöt. Prag var så vackert. Va roligt att ni gifte er där. Den kyrkan är ju så fin. Är din man från staden?
    Hela satden är så romtantisk och har så mycket historia. Älskar alla gamla byggnader.

    SvaraRadera
  3. Härligt! Nej, han är norsk som jag. Vi hade bara varit där innan två gånger och bestämde oss för att det vore romantisk att gifta sig bland alla vackra byggnader. Din goda vän, Julia Jakobsen var bjuden förresten, men kunde inte komma pga krock med jobben.. Hursomhelst, det var inga problem att hitta ställen att ta bröllopsfoton;)

    SvaraRadera
  4. Miriam: Åh va romantiska ni är=) Prag blir en stor favorit. Ja men du känner ju Julia. Tråkigt hon hade älskat prag! Man kunde ju ta kort överallt. Allt blev romantiskt i Prag. Kul att ni gifte er utomlands!!=)

    SvaraRadera

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger