En vän..

torsdag, januari 12, 2012

Julia och jag har känt varandra sen, jag kan knappt minnas. Men jag tror vi lärde känna varandra i tvåan på lågstadiet.
Sen så har vi hängt ihop hela högstadiet och gymnasiet. Vi har gjort hyss, pratat killar, skämt ut oss, bråkat, gråtit, skrattat och allt sånt som hörde högstadiet och gymnasiet till.
Det har alltid varit jag och Julia. Vi sågs alltid ihop.Var jag där så var Julia där. Helan och Halvan, piff och puff.
Jag har sett hur min vän har förändrats. Från att vara en lite flicka på 7 år till att nu vara en vacker själ på 27 år.
Julia är en pratglad person. Hon är lättsam och rolig. Ibland kan hon ha lite lustiga saker för sig som när hon bestämde sig för att inte duscha på några veckor för att hon skulle tänka på barnen i Afrika. Ett gott hjärta har hon. Hon vill inte att någon ska må dåligt eller vara ledsen.
Julia är en känslig ung kvinna. Lika lätt som hon har för skratt har hon för tårar. Jag kommer ihåg hur ledsen hon kunde bli när hon inte fick som hon ville. När hennes mamma sa att vi inte kunde leka. Hon grät hysteriskt.
Julia är en person som vågar fråga dom där känsliga frågorna. Hon frågar dom på ett fint sätt. Hon kan höra av sig när man minst anar det men när man mest behöver det.
Hon känner mig. Även om hon inte längre bor granne med mig. Även om vi inte bor i samma stad.
Även om hon nu bor i Olso.
Hon är väldigt kärleksfull vilket gör att man mest hela tiden vill säga att man tycker så mycket om henne.
Nu är hon 27 år gammal. Grattis underbara du!

1 kommentarer:

b o s t r o m s All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger